vilseimalmo.webblogg.se

Slipa slipa slipa

Publicerad 2013-04-30 07:55:00 i Pysselhörnan,

Den här byrån hittade jag i ett garage och har nu tänkt att göra vid den. Slipning pågår och det är så tråkigt. I vanliga fall brukar jag få min syster att slipa till mig men hon har andra vakna timmar än vad jag har eftersom hon jobbar natt. Planen är att göra den lite mörkare. Förhoppningsvis tar jag mig igenom slipningen snart.

Elefanter

Publicerad 2013-04-25 07:49:27 i Pysselhörnan,

Jag sitter och syr massa elefanter som ska få hängas i mammas uterum i sommar. Ett an hennes träd ska få massa hängandes elefanter.

Loppis på Drottningtorget

Publicerad 2013-04-22 07:49:40 i Mitt Malmö,

Nu har loppisen på Drottningtorget dragit igång. Jag och min vän Petra var där kl 9.00 redo att göra fynd. Jag slog till på en potatispress som är en present till min morbror, en tröja till mormor och lila Gustavsbergs tallrikar. Petra fyndade en fin kavaj i hundtandsmönster.
De lila tallrikarna har jag letat efter ett tag. Jag gillar det lila mönstret och tänkte de ska användas till fina fest dukningar.
 
 
 

Former och färg

Publicerad 2013-04-20 16:55:33 i Mitt Malmö,

Nu har jag fyndat på loppis igen. Dessa två vaser fick följa med mig hem tillsammans med ett soffbord. Soffbordet fick åka till min kompis källare så länge så kan tyvärr inte visa det. Men vaserna får jag njuta av. Jag gillar att blanda olika former och färger. Jag har ytterligare en grön vas nerpackad som jag vill blande med dessa. Förhoppningsvis snart.
 
 

Det svåra projektet

Publicerad 2013-04-18 20:03:49 i Allmänt,

Jag har tagit mig ann ett svårt och stort projekt. Jag har fått äran att inreda min morbrors lägenhet från grunden. Det enda han har med sig till den är en bokhylla. Det är ett jätte roligt uppdrag men vi har helt olika stil. Han har tex svårt att tänka sig second hand. Nu efter några kollage har vi börjat komma överrens och jag börjar även först åt vilket håll han vill inreda. Killar har mer krav än vad man kan tro. Eftersom han är en musikkille som spelar gitarr kommer temat gå lite dit även om man inte ser det ovan. Försättning följer....
 

Vårens första dag

Publicerad 2013-04-17 15:03:22 i Allmänt,

Våren är kommen till Malmö och vad man har längtat. På bara några dagar slog vädret om helt och man kan nu stå ute i kortärmat. Blommorna slår ut för fullt och vi har även tagit in blommorna i hemmet för att kunna njuta extra mycket.
 

Min hårknut 2.0

Publicerad 2013-04-16 21:50:49 i Frisyr,

Jag går ofta med håret uppsatt i en ganska tråkig knut så idag festade jag till den lite. Jag har flätat håret för att sedan snurra den och fästa med hårklämmor. En lite roligare knut än vanligt.
 

Diadem

Publicerad 2013-04-16 07:17:28 i Pysselhörnan,

Trenden nu är att göra diadem med rosor så med våren på intåg ville inte jag vara sämre. Rosorna köpte jag in en blomsterbutik och diademet hade jag liggandes.
Bind ståltråden runt och vips så är det klart.

Inspirationen

Publicerad 2013-04-10 07:10:43 i Allmänt,

Jag har tappat inspirationen på det mesta. Mitt hår blir aldrig uppsatt. Mitt pyssel blir aldrig färdig. Jag glömmer kameran så fort jag hittar på Malmötips. Ändå är det nu jag egentligen gör något som mest. Jag har startat massa projekt och har testat en del nya restauranger men bloggen står stil. Hur finner man tiden till allt undrar jag? Jag har jobbat deltid ett tag nu och borde ha massa med tid men icke. Klockan tickar högt på väggen och man hör bara alla sekunderna ticka iväg. Jag ska bli bättre på det här har jag lovat mig själv. Att utmana mig själv till att bli klar med projekt jag har startat. Nu har jag städat bland alla mina saker främst för att få en arbetsplats igen så jag orkar skriva men också för att hitta alla påbörjade projekt. Mitt problem är att när jag startar ett projekt vill jag att det ska gå fort annars tröttnar jag. Förarbeten hatar jag för jag vet att då kommer jag inte ens påbörja det roliga för jag har redan tröttnat. Nu ligger det en hög med påbörjade arbeten som jag ska göra klart. Jag ska bara komma ihåg att ta bilder.
 

DIY randiga skor

Publicerad 2013-04-03 11:26:00 i Pysselhörnan,

I helgen bestämde jag mig att jag ville ha randiga skor men jag kan inte hitta några i min smak. Så jag bestämde mig för att göra egna med hjälp av ett par svarta skor, tejp och sprayfärg.
Bestäm vilken storlek du vill ha på ränderna och tejpa med maskeringstejp.
Spraya skorna med sprayfärgen. Jag fick spraya två gånger. Låt dem torka
Dra bort tejpen och sen är de färdiga. Skulle färgen ha runnit lite kan du måla med svart färg.

De där underläggen

Publicerad 2013-04-02 08:08:49 i Pysselhörnan,

Min mamma gjorde en beställning på underläggen jag och mormor gör ihop.
Mamma ville ha somriga färger som hon ska ha i sitt uterum i sommar.
De tre underläggen är sedan ihop sydda till ett långt underlägg.
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela