vilseimalmo.webblogg.se

En vanlig söndag

Publicerad 2013-11-24 14:52:01 i Allmänt,

Så här ser vår söndag ut. Kan inte fatta att helgen snart är slut. Men innan den är slut ska jag träffa min morbror och syster och äta god middag och bowla.

Lite krokigt

Publicerad 2013-11-17 20:30:13 i Pysselhörnan,

Mina krokiga ljus som jag stöpte förra året och som blev för tunna för att sätta i en ljushållare har äntligen fått en plats här hemma. Jag har fyllt lite olika ljuskoppar med sand så ljusen står säkert sen var det bara att tända dem. Är ni sugna på att göra kroka ljus hittar ni det här.

Då var den klar

Publicerad 2013-11-15 10:09:00 i Pysselhörnan,

Nu har min julkalender äntligen blivit klar. Det tog ett tag. Det var lite flytt och sånt som kom i mellan.
Jag har inte bestämt mig för om jag ska fylla den iår. Folk på jobb undrade varför jag hade gjort den eftersom jag inte har barn. Jag gjorde den för att det var kul helt enkelt.
Tygerna kommer från Stoff & Stil och plankan hittade jag hemma hos mina föräldrar. Egentligen är det jag som har ställt den där men kommer inte ihåg vad jag skulle ha den till.
Det kanske blir så att den blir fylld med kattgodis eftersom jag har två spekulanter på kalendern.

Vi ger dem nytt liv

Publicerad 2013-11-12 10:27:00 i Inredning, Pysselhörnan,

Dessa ljus med tillhörande glaskoppar kommer från Ikea. Jag som är helt förälskad i kopparfärg just nu tänkte ge dem ett nytt liv.
Med hjälp av maskeringstejp formar jag det mönstert jag vill ha och sedan spraymålar jag dem försiktigt.
Det gäller att vara försiktig med färgen efteråt för den kan lätt skrapas av.
Nu kan jag avnjuta nya fina ljuskoppar i höstmörkret.

Helgens pyssel

Publicerad 2013-11-11 10:21:00 i Pysselhörnan,

I helgen har jag börjat fixa till min och min systers gamla byrå. Jag har svårt att slänga saker och tyckte jag gör en omvandling på den och ser hur det blir.
Planen var att den skulle varit klar igår men vi fick lite förhinder av en blåmärkt rygg som jag fick efter ett massagebesök på söndagsmorgonen. Så fort ryggontet är borta ska jag sätta igång igen.

Jag var tvungen

Publicerad 2013-11-09 09:50:43 i Allmänt,

När jag var och handlade i veckan sprang jag på päronglögg och var bara tvungen att köpa den. Det roligaste var att jag fick visa leg. Jag ska vara glad att jag fortfarande ser ut att vara under 20. I vilket fall som helst kan jag inte rekommendera glöggen. Den var inte alls god, tyvärr.

Det sista av sommaren

Publicerad 2013-11-07 13:24:00 i Allmänt,

Min chiliplanta som jag fick av mamma i början av sommaren är inte redo att ge upp den. Den har massa frukt som inte är klara. Jag är nyfiken om det var denna som bär väldigt starka frukter. Den ger mig mångra fina frukter så ska snart bli kul att testa.

En sak att växa i

Publicerad 2013-11-06 22:07:00 i Inredning, Pysselhörnan,

Jag hittade ett roligt pyssel hos mormorsglamour som jag var tvungen att testa.
Det var att rulla tidningspapper och fästa runt krukan. Jag älskar resultatet.
Mormorsglamour spraymålade sina i koppar. Jag funderar på att göra det med mina med och även göra ett nytt gäng med krukor som får behålla tidningsmönstret. De med koppar åker in i storarummet och de mönstrade får stå i köket. Snart ska svärmorstungan få växa sig stor i sin nya kruka.

Konsten att leka med värmespolar

Publicerad 2013-11-03 15:17:00 i Frisyr,

Igår var det dax att fira farfars 80 års dag och då passade jag på att leka med värmespolar. Jag gillar spolarna eftersom du kan göra massa annat under tiden som det svalna och går snabbare än att stå och locka håret. Målet var inte att få lockar utan volym. Grunden till all uppsättning ligger i bra förarbete. Detta gör arbetet med att forma håret efteråt mycket lättare. Jag bjuder här på en före- och efterbild.
Spolarna ska sitta i till de har svalnat helt annars har de ingen verkan. Hår som fortfarande är varmt kan man forma, det är när det har svalnat som formen bestämms. Ta ut rullarna från håret.
Nu ska håret bli borstat och borsta noggrans. Stå även med huvudet böjt neråt och borsta underifrån. Borsta som du aldrig har borstat håret innan! När håret är borstat ska det tuperas för att stanna hela kvällen/natten. Jag använder mig sedan av en svinborst för att få ett fint resultat på ytan. Spraya och klart!

Ibland måste man pusta ut

Publicerad 2013-11-03 09:14:47 i Kläder, Pysselhörnan,

Jag har tagit en lite bloggpaus. Ibland behöver man ta lite avstånd från vissa saker för ta sig igenom vardagen och denna gången blev det bloggen. Jag har iaf hunnit pyssla och detta ska så klart komma upp snart.
Dessa skor köpte jag för något år sedan på loppis. De var väldigt billiga eftersom de hade tappat de stora stenarna mitt uppe på skon. Min tanke var då det kan jag ju lätt fixa men någon ny sten.
Det var inte så lätt att hitta en sten som passade så jag köpte ett par örhängen och klippte sönder det. Jag tycker det blev skitsnyggt. Synd bara att jag missade denna sommarsäsong men då har jag iaf fina skor till nästa.
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela