vilseimalmo.webblogg.se

Flätan

Publicerad 2013-05-31 16:20:24 i Frisyr,

Igår njöt jag och några vänner på Malmös just nu mysigaste uteservering, Nya Tröls på Karlskronaplan. Kvällen till ära hade jag gjort en flätfrisyr.
En tygbit som jag har klippt av från en för lång klänning använde jag för att fläta in i håret och göra en bulle av något slag.
 

Samlandet

Publicerad 2013-05-30 14:38:13 i Inredning,

Förra helgen lyckades jag fynda 3 st nya Astrid Lindgrenböcker. Nu börjar samlingen bli stor. Till helgen är det bakluckeloppis i Husie. Och vem vet, jag kanske hittar några nya där.
 

Blomstertid

Publicerad 2013-05-28 16:09:00 i Inredning,

Nu har jag varit runt i Malmö igen. Denna gången med min mormor. Jag visade henne Sopstationen och loppisen i Husie. Jag fick shoppat en del, bla denna burk/vas.
Just nu njuter jag av den som vas men vem vet jag kanske fyller den med något annat sen och har den som burk.

Nu är det dax

Publicerad 2013-05-28 08:08:55 i Frisyr,

Nu har jag byta mina skönhetsprodukter mot mer miljövänlig. Både för miljöns och min kropps skull. Smink, krämer och schampo är fyllda med så mycket man inte behöver så därför är det på tiden att jag bytar. Jag hoppas på att mitt hår gillar detta schampot och balsamet. Jag valde för skadat hår eftersom jag har blekta toppar och då behöver de mycket fukt.

Bröllopsdagsfirande

Publicerad 2013-05-20 08:31:51 i Mat & Bak,

I fredags ordnade jag och min syster en överraskningsmiddag för mina föräldrar som firade 20 års bröllopsdag i förra veckan. Till efterrätt hade jag bestämt att vi skulle ha trippelchokladmousse. Jag har aldrig lagat mousse tidigare och började bli lite nervös när jag läste att många har misslyckats med det. Men jag måste säga att det var väldigt enkelt. Populärt blev det också.

Eurovisionskor

Publicerad 2013-05-16 23:18:46 i Pysselhörnan,

Jag har varit på jakt efter glittersaker som jag kan ha på mig på lördag när det är Eurovision men tyvärr inte hittat något. Då fick det bli att jag skapade något glittrigt själv.
Det som behövs är ett par skor, glitter och decopagelim. Pensla på lim på en bit av skor och strö glitter över. Jag valde att göra skon lite fläckig men man kan även blanda färgerna och få ett jämnare resultat. Fortsätt med detta till skon är täckt. När limmet torkat (tar längre tid än vad man tror) pensla över ett lager lim till. Nu sitter glittert på plats.
Nu är jag redo att gå ut och dansa på lördag!

Astrid Lindgren

Publicerad 2013-05-15 14:00:11 i Allmänt,

Jag har fått för mig att jag ska börja samla på Astrid Lindgren böcker. Denna hittade jag i en second handbutik i veckan. Jag har faktiskt aldrig hört talas om den så det ska bli kul att läsa den.
 

Loppis åter igen

Publicerad 2013-05-12 19:25:54 i Mitt Malmö,

Idag slog jag och min vän Petra till på loppis igen. Vi började på Drottningtorget och trängslen som är där. Vidare ut till en gårdsloppis på Riseberga och sen  till loppisen jag hittade för någon vecka sen uppe i Husie.
Jag vet att jag säger att jag är förälskad hela tiden men mitt nya tyg är så fint. Jag kan inte bestämma mig om jag ska använda det till inredning eller sy en klänning. Vi får allt se. Julkokboken är perfekt för mig som är jultokig och tyckte den verkade ha goda recept. Väskan är på gränsen för att bli lite tantig men med en svart outfit ska den bli riktigt fin. Supernöjd med dagens fynd.

Min nya kärlek

Publicerad 2013-05-08 13:46:00 i Mitt Malmö,

Denna tröja hittade jag på en loppis uppe i Husie som jag hittade när jag körde runt med min pappa. Där kostar alla plagg 10 kr. Det var inte förrän jag kom hem och testade den som jag insåg vilket fynd jag hade gjort och kärlek uppstod. Nu ska jag bara hitta ett tillfälle att använda den när jag inte har möjlighet att spilla på den.

Vindruvsklasen

Publicerad 2013-05-08 07:42:16 i Pysselhörnan,

Den gröna hårklämman jag har på mig är mitt senaste projekt. Jag har använt mig av knyttekniken som är väldigt enkelt men pilligt. Min kollega tyckte det såg ut som jag hade en vindruvsklase i håret. Träkulorna kommer från Panduros Outlet och band och klämma från Panduros vanlig butik. Jag har tidigare använt mig av knyttekniken till ett halsband.

Elefantträd

Publicerad 2013-05-04 09:24:23 i Pysselhörnan,

Nu är mammas träd fyllt med elefanter.
Denna elefant blev min favorit vilket förvånar mig eftersom jag inte tycker om orange. Men den känns somrig och cirkusaktig.

70's

Publicerad 2013-05-03 19:21:00 i Frisyr,

Idag blev det lockar och mina nya glasögon från Lindex som jag tycker blev en fin 70-tals look. Nu blir det att njuta att det är fredag.
 
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela