vilseimalmo.webblogg.se

En slarvig svinrygg

Publicerad 2013-08-26 18:44:07 i Frisyr,

Söta Petra bad mig göra en slarvig svinrygg till festen i lördags.
Med tupering och locktång kan man komma i stor sätt var man vill med håret.
Tillsammans med sin gröna topp fick hon en super fin outfit för kvällen.

Kräftfrossa

Publicerad 2013-08-23 18:34:00 i Mat & Bak,

Mitt egengjorda kakfat fick för en eftermiddag agera skaldjursfat istället. Skaldjur är något av det bästa jag vet och hade kunnat äta det på längden och på tvären. Det bästa är att jag ska faktiskt ska äta kräftor igen på lördag då det är kräftskiva.

Fläta

Publicerad 2013-08-23 10:30:00 i Frisyr,

Häromdagen när jag skulle på ett spännande möte med en ny person passade jag på att göra en flätfrisyr.
Slarvig ska det vara. Det gjorde jag genom att dra lätt i flätan. Sen var de4t bara att fästa med hårnålar.

Egna ballerinakakor

Publicerad 2013-08-22 10:50:00 i Mat & Bak,

När regnet gjorde Malmö grått och trist passade jag på att baka egna ballerinakakor från tidningen Hembakat. Det var en utmaning får jag säga. Degen är inte den lättaste men jag måste säga att jag lyckades väldigt bra och smaklökarna var nöjda.

Bönor till en böna

Publicerad 2013-08-21 16:43:00 i Allmänt,

Jag har ätit en massa bönor den sista tiden. Min farfar odlar dessa och jag har fått två bärkassar med gröna och gula bönor. Ren lyx kan jag tycka att få egenodlad mat. En dag vill jag också kunna ge min egen odlad mat till någon.

Jag är inte redo

Publicerad 2013-08-21 10:42:13 i Kläder,

Hösten är på intåg och jag kan inte få mer ångest över det. Jag ser inte framemot tända ljus, varma höst färger och att bära jacka igen. Framförallt är jag inte redo att stoppa ner mina fötter i höst- och vinterskor igen. Jag älskar mina ballerina och vill ha det året om. Men jag måste säga att jag har inte haft en sån bra sommar på länge. Jag har hunnit göra en massa och därför har bloggen legat på is. Jag har semester några dagar till men den är så bokad att jag hade behövt en vecka till för att vila upp mig efter min semester. I höst ska jag i alla fall lära mig att ta det lugnt och ge mig mer egentid.
 
 

Malmö festivalen

Publicerad 2013-08-15 21:07:27 i Mitt Malmö,

Imorgon drar Malmö festivalen igång. Favoriterna i år är: Panda da Panda, Shout out loads, Oscar Lindros och MANDO DIAO (mmm Björn Dixgård).
 
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela