vilseimalmo.webblogg.se

Yoghurtglass

Publicerad 2013-07-19 07:19:21 i Allmänt,

Jag lagar mycket just nu. Är inne i "jag vill testa göra allt av bär fas". Denna gången blev det jordgubbsyohurtsglass av jordgubbarna jag plockade för några veckor sedan. Den blev super god. Recept hittar ni här.

Sofiero

Publicerad 2013-07-12 18:27:41 i Allmänt,

Igår var det dags. Den stora dagen vi väntat på sen i vintras. Mando Diao och First aid kit.
Kvällen började med picknic och Daniel Norgren som förband.
Maten jag lagade fick bra betyg.
Frank fick självklart följa med!
Kvällens höjdpunkt! Björn Dixgård och hans stämma. Bäst var att det tog in en av sina rockiga låtar som jag föredrar mer än sista skivan.

I väntan på konsert

Publicerad 2013-07-10 16:14:00 i Mat & Bak,

Imorgon är det konsert som gäller och då ska vi ha picknic med oss. Jag har tagit på mig ansvaret att ta med matsäcken och har idag bakat lite matigare muffins med päron och dinkelmjöl. Strålande solsken har de lovat också. En perfekt dag att vänta...
 
 

Svalkande

Publicerad 2013-07-08 18:12:00 i Mat & Bak,

Dessa sköna varma dagar är det gott att ha något svalkande att dricka. Jag och min mamma har kokat rabarbersaft med vanilj. Supergott!

Sommarfärger

Publicerad 2013-07-08 11:23:00 i Allmänt,

Detta paret hittade jag häromdagen av en slump. De fick följa med mig hem och ska få liva upp en dämpad outfit. 

En sväng till allsång

Publicerad 2013-07-07 20:23:00 i Mitt Malmö,

Igår var det allsång i Pildamsparken. Solen sken på som bara den och kvällen kunde inte bli bättre.
Vi sjöng med till en rolig blandning av låtar.
När sången var slut satt vi kvar och njöt av kvällen. Man får passa på när dessa få kvällar kommer.

Fräscha upp

Publicerad 2013-07-06 15:57:10 i Inredning, Pysselhörnan,

Min valnötsbord som jag köpte till min fösta egna lägenhet har blivit utsatt för mycket. Drinkkvällar, inflyttningsfester, solen och framför allt katterna har gjort att bordet ser slitigt ut. Så det var dags att fräscha upp det.
Med en slipmaskin fick jag bort alla fläckar och tidigare behandling. När allt damm sedan var borttvättat strök jag på ett lager bets med namnet modern valnöt. Nu ser det ut som när jag köpte det och kan snart igen förgylla trevliga kvällar.

En dag på landet

Publicerad 2013-07-03 07:44:59 i Mat & Bak, Mitt Malmö,

I helgen njöt jag av att komma ut till Strandhem utanför Malmö. Det blir som att komma ut på landet fast man är mitt i bebyggelse.
Vi åkte ner till Karlshamn och plockade jordgubbar som ska användas till drinkar och annat gott.
Några jordgubbar fick åka ner med laktosfria pannkakor och till det hade vi min fläderchampagne.
Jag fick även ta med mig vinbär hem som jag har försökt göra gelé med. Historian kommer sen.
Efter en väldigt regnig eftermiddag, som slutade med att vi fick gå med pyjamas resten av helgen, kom solen fram och vi tog en runda runt området.
Vi avslutade med en middag som egentligen skulle grillas men efter mycket om och men blev det lagat i ugnen. Allt var supergott så jag ska faktiskt ta och laga dessa räkor till mina föräldrar idag.

Fläder

Publicerad 2013-07-02 07:34:54 i Mat & Bak,

Detta året hade jag bestämt mig för att plocka fläder. Jag och min mamma stod sedan och gjorde blandningar för fläderchampagne och flädersaft. Båda skulle stå och dra sig i antingen rumstemp eller i kyl. Saften som stod i kylen smaksatte allt annat så i några dagar åt jag även grillad fläderkyckling och flädergurka. Jag har tidigare haft ganska svårt för flädersaft men det blev super gott. Recepten hittade jag här och här.
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela