vilseimalmo.webblogg.se

Måndag igen

Publicerad 2013-10-21 07:44:00 i Allmänt,

Då var det bara att gå upp igen och starta en ny vecka. På måndagar brukar jag se ut som katten på bilden. Vi får se vad dagen bjuder på.

Bland koppar och fötter

Publicerad 2013-10-20 21:44:27 i Inredning, Pysselhörnan,

I helgen har min lampfot jag fyndade på loppis fått nytt utseende.
Jag köpte kopparfärg till ett annat projekt som nog inte kommer bli av. Jag älskar färgen och har massa saker jag vill spraya med denna färg.

Kastanjekrans

Publicerad 2013-10-16 16:25:00 i Inredning, Pysselhörnan,

Då var min kastanjekrans klar. Jag hittade gamla kottar jag har sparat sedan tidigare och passade på att använde det med.
Nu ska jag bara hitta en plats att hänga den på.

Diamantbetong

Publicerad 2013-10-16 07:24:26 i Inredning, Pysselhörnan,

Här kommer sista projektet i betongverkstaden, diamanter.
Jag sprang som en barn på julafton och klämde och undrade vad det skulle bli av det.
Jag skulle vilja göra fler i andra former. Kanske längre fram när jag har mer plats att göra av dem.

Köttbaren

Publicerad 2013-10-15 10:18:00 i Mat & Bak, Mitt Malmö,

Jag och mina föräldrar var och åt på Köttbaren som ligger vid Caroli. Super snygg restaurang där jag ville ta med en del av inredningen hem.
Vill man inte sitta där och äta kan man handla med sig kött och råvaror hem. Jag har funderat på att testa deras helgkasse där de sätter ihop meny och råvaror till en.
 

Fiskbensfläta

Publicerad 2013-10-14 16:20:00 i Frisyr,

 
Igår var det full rulle i stan och då vill jag inte ha håret i vägen. Därför passade jag på att sätta upp det i en fiskbensfläta.
Slarvig ska den vara så jag lossade och drog lite på den så det blev ojämn.

Tjuvkik

Publicerad 2013-10-14 07:17:34 i Pysselhörnan,

Av kanstanjerna jag plockade i lördags har jag suttit och limmat ihop lite. Visar det när jag är helt färdig.

Då var de äntligen klara

Publicerad 2013-10-13 10:20:00 i Inredning, Pysselhörnan,

Mina arabilder som jag började rita förra året är äntligen klara och inramade.
Planen är att de ska hänga i köket någon gång i framtiden. Vi får se när det blir.
De är ritade med tuschpennor. Efter ett lite raseriutbrott blev de även lite skrynkliga i pappert men det får nu vara en snygg detalj.

Äntligen helg

Publicerad 2013-10-12 13:17:35 i Frisyr, Mitt Malmö,

Denna vecka har varit hemsk. Jag har jobbat så mycket att jag nästan lika bra kunnat sova där med. Jag har inte fått gjort så mycket hemma. Så idag när det äntligen är lördag och helg bara njuter jag. Jag har fått kela med katterna, pussat på min sambo och pysslat.
Jag passade även på att sticka ut och cykla en runda i ett blåsigt Malmö bara för att få frisk luft.
En korg full med kastanjer och nypon fick följa med mig hem.

Betongljusstakar

Publicerad 2013-10-09 15:49:00 i Inredning, Pysselhörnan,

Jag hade några platsglas som jag passade på att fylla med betong och gjuta ljusstakar.
Dessa ska nu hjälpa till och lysa upp vår hall som blir väldigt mörk.

Idag vill jag bara vara hemma och mysa

Publicerad 2013-10-09 08:42:00 i Allmänt,

Just nu är det väldigt långa dagar på jobb och det känns. Man hinner inte göra så mycket annat än jobba, äta och sova. En dag med bara mys hade suttit fint. Därför har jag bestämt mig för att lördagen blir en heldag med egentid. Massa lathet och pyssel.

Pulled beef burker

Publicerad 2013-10-08 15:15:00 i Mat & Bak,

I tidiagre inlägg skrev jag att jag väntade på att mitt kött skulle kokas några timmar i gryta och här är slutresultatet. Blev väldigt gott och även sambon gav den tummen upp. Jag använde mig av detta recept.

Resultatet

Publicerad 2013-10-08 07:12:03 i Inredning, Pysselhörnan,

I lördags testade jag som ni vet att gjuta betong på min balkong. Projektet kommer i 3 inlägg och först ut är betongäggen.
För att vara första gången jag testade är jag riktigt nöjd med resultatet. Nu är påskpyntet redo för nästa år.

Betonggjutning

Publicerad 2013-10-07 13:23:00 i Pysselhörnan,

Helgens pyssel har varit att gjuta betong. Planerna blev inte som jag tänkt mig för min sambo blev sjuk så istället för hans garage blev det gjutning på balkongen.Betongformarna ska öppnas ikväll så kommer uppdatera er med resultatet. Jag är lite nervös eftersom jag har aldrig gjutit tidigare. Här kommer bilder på förarbetet med och utan katt.

Ny halsduk och hårfärg

Publicerad 2013-10-07 07:19:00 i Frisyr, Kläder,

Jag har under en längre tid velat färga mig kopprig. I helgen slog jag till. Det krävdes lite förpigmentering för att färgen skulle fastna på de blekta topparna. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Halsduken har mormor stickat till mig med ett garn som jag handlade på Ullared. Super skön!

Min väns betongljusstakar

Publicerad 2013-10-03 19:52:00 i Inredning,

Vi firade min vän Petras födelsedag i lördags hemma hos henne. Då hittade jag dessa fina betongljusstakar hon har gjutit i sommar. Hon hade gjort så fint med dem. Hade jag haft platsen hade jag önskat mig dem i julklapp. Skulle kanske kunna lägga in en pik längre fram när man flyttar till större. Vilket fall som helst så har hon inspirerat mig att gjuta betong som jag ska göra i helgen. Vi får se om det lyckas.

I väntan på något gott

Publicerad 2013-10-02 22:32:43 i Mat & Bak,

Detta köttstycke ligger i min ugn och puttrar. Det ska bli pulled beef. Det tar lite tid att göra det men det hoppas jag det är värt. Jag trodde aldrig att den dagen skulle komma när jag skulle behöva använda en gjutjärnsgryta. Eftersom ekonomin säger nej till att köpa en så frågade jag föräldrarna snällt om jag kunde ha deras i en vecka. Jag ska även ha lite långkok i helgen tänkte jag. Min nya mexikanska kokbok hade en del långkok så det ska bli spännande att testa. Till det har jag handlat en massa olika chili så ska bli kul och se hur tungan mår på söndagkväll.
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela