vilseimalmo.webblogg.se

Gröna fingrar

Publicerad 2014-04-10 21:44:23 i Allmänt,

Min farfar gav mig en hög men egenodlade rödlökar för han hade fått så många. Detta fick mig att längta ännu mer efter vår (min) trädgård. Nu är det inte lång tid kvar. Pallkragar är beställda och ska snart fyllas med massa grönt. Min första omgång med planterade fröer gick inte bra. Krukorna jag använde drog åt sig all vatten och jorden blev uttorkad på 5 min. Så akut åkte jag och handlade ett miniväxthus och nu växer det så det knakar.
Här är det zuccini som tar plats. Jag råkade få lite mycket så några plantor kommer få ett annat hem.

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2014-05-05 17:26:01

Åh det blir så kul för dig/er att trädgård o se det växa! Vill gärna tipsa om pallkragar; köpte jag beg gröna fina på ett speditionsföretag i Malmö. Typ 50 kr/st. La tre på höjden o slapp bocka ryggen. Går åt en del jord förstås, men ni kan även bottna med fint trädgårdsavfall o - jord från nåt ni gräver bot.

Bästa planteringskrukan till frö: avskuren botten på mjölkpaket! Skölj ur o gör små hål i botten. 6 sådana platsar i en tom gräddbulle-plastlåda o gör det lätt att hantera, sätta i fönstret osv. Gratis...

Går även bra att använda konservburkar, som blir snygga ute med lite rost.

Svar: Hej Marita,Tack för alla tips. Jag har 2 lastpallar jag ska börja med med jordgubbar och sallad. Nästa år hoppas jag att jag kan utöka min odlingslott.
Vilse i Malmö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela