vilseimalmo.webblogg.se

Drömmar

Publicerad 2014-02-10 22:07:39 i Allmänt,

Ibland känner jag att jag har förlorat en del av mig själv. Allt jag brann för tidigare i livet har nästan blivit till aska. Alla drömmar man hade på gymnasiet om design och konst har glömts bort när man steg in i vuxenlivet. Jag kunde sitta i timmar och bara rita och skissa idéer på allt jag ville skapa och den stora drömmen var att jobba med design. Men den bekväma och säkra sidan av mig tog över när jag fick jobb efter skolan. Jag har just nu en fast anställning som ger mig den säkerhet som jag mår bäst av. Men vissa dagar kommer tankarna när man känner sig trist, feg och att man har förlorat sig själv. Man blir lite avundsjuk på dem som har orken att kämpa för det man brinner för. Därför har jag bestämt mig för att börja kombinera det jag brinner för och samtidigt ha den tryggheten som gör att jag mår bra. Mitt mål blir att står på julmarknad den kommande julen och sälja teckningar, syprojekt och annat pyssel. Och det bästa av allt är att jag kommer ha sällskap av min vän Petra. Var vi ska stå är inte bestämt man jag lovar att uppdatera er.

Det blir kanske smycken som detta jag säljer. Vem vet, jag lär ändra mig flera gånger innan jag står på marknaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela