vilseimalmo.webblogg.se

Mitt nya liv i 30 dagar

Publicerad 2014-01-14 11:41:00 i Mat & Bak,

Jag har sedan förra måndagen enbart ätit vegetarisk mat. Det är inte för att gå ner i vikt eller något sånt utan mest för att se hur jag mår av att hålla mig borta från kött. Jag är ingen köttälskare men har ätit det för att jag är uppväxt på det och har den vanan. Den senaste tiden har kötthatet vuxit sig starkare och jag har bland annat svårt att äta kyckling när jag vet hur dåligt kycklingarna mår för att vi ska få billig mat. Hur har det då gått? Jag älskar det och har inte ens en tanke på kött och att jag saknar det i matlagningen. Efter dessa 30 dagar kommer jag köra på med vegetarisk mat men inte utesluta kött helt. När jag ska laga kött i fortsättningen kommer det bli ekologisk och gärna närproducerat så jag med gott samvete kan njuta av det.
Min meny har bestått av bakad potatis med tzatsiki, fyllda bakade zucchinis, linsgryta, hemmabakad bagel, hemmalagad ravioli fylld med kronärtskocka och mycket annat gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela