vilseimalmo.webblogg.se

En färgklick i landet vitt

Publicerad 2014-07-10 17:09:00 i Inredning, Mitt hem,

Nu när vi flyttade fick vi med oss ett skåp som har stått hos mormor och morfar sedan min morbror flyttade från sin lägenhet. Det var de förra ägarna som lämnade kvar den. Någon gång som jag inte minns har jag sagt att jag vill ha den. Nu är jag väldigt glad att jag gjorde det för skåpet sväljer väldigt mycket av mina saker. Men skåpet var väldigt förstört och jag bestämde mig för att måla det i en färg så den skulle få en modernare känsla. Annars brukar jag tycka att det är synd att inte försöka reparera gamla möbler.
Jag körde en snabbslipning och grundmålade skåpet med två lager.
Jag hade letat länge efter min perfekta gula färg och hittade den till slut. Tyvärr lyckas jag inte få till bra bilder som visar färgen i sin rätta färg.
Mina stenplattor fick komma upp som dekoration och min grå och vita vas tycker jag blir väldigt snyggt mot det gula.
Min sambo gillar inte gamla saker men t.o.m. han tycker att skåpet blev fint och passade in i den stilen han vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela