vilseimalmo.webblogg.se

Nytt rum kräver nya krukor

Publicerad 2014-06-05 19:00:52 i Inredning, Pysselhörnan,

 
 
I mitt älskade pysselrum vill man ha lite blommor och vad vore ett pysselrum utan egen gjorda krukor. Mina terrakottakrukor fick bli pyntade med spets.
Det är ett super enkelt pyssel. Det du behöver är:
terrakottakruka med fat
spetsband
lim
sax

Limma en bit på krukan där du önskar ha spetsen. Tryck fast spetsen och fortsätt limma och trycka en bit i taget så inte limmet hinner torka. Krukorna kan snabbt suga år sig. Klipp av bandet när du har kommit dit du vill.
Mina spetsband kommer från Stoff och Stil.
Nu står de fint i mitt ena fönster och piggar upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela