vilseimalmo.webblogg.se

Gott gotti gott gott

Publicerad 2014-03-03 11:01:00 i Mat & Bak,

Mitt storbakande från förra helgen resulterade i kladdmuffins. Det är så enkla att göra att det nästan blir farligt. Tur man inte orkar baka så ofta.
Jag älskar mitt nya objektiv. Tycker bilderna blir så jäkla bra! Nu ska jag bara lära mig hur kameran funkar.
Du behöver:
4 ägg
6 dl socker
3 dl vetemjöl
8 msk kakao
4 tsk vaniljsocker
2 krm salt
200 g smält smör
 
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop socker och ägg. Blanda i resten av ingredienserna och häll ner det i muffinsformar. In med det i ugnen i 20 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela