vilseimalmo.webblogg.se

Som lovat

Publicerad 2014-03-09 22:23:32 i Pysselhörnan,

Jag lovade ju att det skulle komma en beskrivning hur porslindekoren används. Jag köpte min dekor på skapamera.se och kopparna kommer från IKEA. Rengör kopparna och torka av dem ordentligt.
Rita och klipp ut önskat mönster.
Blötlägg dekoren till pappret lossnar. Lägg dekoren på önskat ställe på porslinet och torka försiktigt bort vattnet med hushållspapper. Tryck även ut luftbubblor. Börja från mitten och dra utåt.
Låt sedan arbetet torka ett dygn för att sedan gräddas i ugn. Ställ in porslinet i kall ugn och sätt igång ugnen på 180 grader. När ugnen uppnått temperaturen sätt tiden på 30 min. Låt sedan det svalna i rumstemp och sen är det klart att använda. Det tål inte maskintvätt.
Jag har beställt en ny hög dekor eftersom den svarta tog slut och det var super kul att göra.

Kommentarer

Postat av: Birgitta Abrahamsson

Publicerad 2014-06-18 00:24:07

Hejsan!

Vilka fina koppar/fat du gjort. Vart beställer du dekoren?

Kram Birgitta

Svar: Hej!Tack för det :) Jag har köpt dem på Skapamer.nu på internet. Jag hittade även dem på Panduros outlet för en 5:a st.
Vilse i Malmö

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Vilse i Malmö

Välkommen till min blogg. Jag är en vilsen malmöbo som älskar att pyssla med allt möjligt. Jag lägger upp allt från lyckat pillande till misslyckade resultat. Ibland dyker det upp Malmö tips och frisyrer. Jag bor med min sambo och två gosiga katter. Hoppas ni kommer trivas på min sida.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela